Мобилен сайт или App приложение

Кога да изберете уеб сайт, адаптиращ се към мобилни устройства и кога да се ориентирате към мобилно приложение?
 

Вашият избор зависи от това, какво искате да постигнете и какви са целите ви. Apps приложенията предоставят богата функционалност, но изискват постоянен бюджет за реклама, докато мобилните сайтове с адаптивен дизайн са в състояние да достигнат до по-голяма аудитория без допълнителни маркетингови стратегии за мобилни търсения.

Първата стъпка в мобилната индустрия трябва да бъде изграждането на уеб сайт, който да се адаптира към размерите на всяко устройство, свързано с Интернет. Той може да достигне до голяма аудитория, да се оптимизира за търсачките и да се споделя в социалните мрежи. Адаптивният сайт лесно се модифицира впоследствие и се превръща в приложение, използващо базата данни от сайта. Още по-лесно се привлича таргетиран трафик към отделни мобилни лендинг страници, промотиращи и продаващи продукти или услуги.

Но, ако имате нужда от богата функционалност на предлаганите от вас продукти – ориентирайте се към разработване на мобилни приложения за тях. Ако вашата ниша изисква интерактивно взаимодействие с потребителите или предлага игри, помислете за apps приложение. В случай, че възнамерявате да предоставяте нещо, което не изисква постоянна връзка с Интернет – решението е мобилното приложение.

Особености, които биха могли да ви насочат към подходящия за вас избор относно мобилните ви потребители.

Мобилен сайт с адаптивен дизайн:

  • мигновен достъп;
  • съвместим със всички устройства;
  • лесно откриваем;
  • възможност за споделяне в социални мрежи;
  • винаги е активен;
  • минимални разходи за изграждане с еднократно заплащане;
  • лесен за поддържане без допълнителни усилия;
  • може бъде всеки сайт с контент – от личен блог до интернет магазин.

 

Мобилни приложения:

  • необходимост от изтегляне и инсталиране;
  • изисква отделни версии за различни устройства;
  • с ограничена до App Store откриваемост – Google Play, Apple Store;
  • няма възможност за споделяне в социални мрежи;
  • повечето приложения са активни в срок до 30 дни;
  • поддръжката изисква постоянни инвестиции на време и пари;
  • необходимост от постоянно усъвършенстване и актуализация;
  • предоставят богата функционалност.

 

Актуализация

Според експерти от аналитичния институт SpendEdge през 2020-2024 г. пазарът на поръчки за сървъри ще расте с около 16,38% и ще регистрира допълнителен разход от около 118 милиарда долара. През прогнозния период цената за закупуване на сървър ще се увеличи с 2,5%-4%. Увеличаването на продажбите се подхранва от пандемията 2019, която принуди много компании да преместят служителите си на работа или обучение дистанционно.

Автор: Петя Младенова





{START_COUNTER}